U prostorijama Vlade Federacije BiH, Federalni ministar pravde Vedran Škobić i predsjednik Samostalnog sindikata državnih službenika i namještenika u organima državne službe, sudskoj vlasti i javnim ustanovama u FBiH Samir Kurtović potpisali su danas u Sarajevu Kolektivni ugovor za službenike organa uprave i sudske vlasti u FBiH.
Ministar Vedran Škobić je izjavio da je najbitnija novina u ugovoru povećanje naknade za minuli rad od 0,6 posto, te 20 posto dodatka za službenike koji obavljaju i poslove drugog radnog mjesta.
Dodao je da se uvodi i naknada za pripravnost u toku slobodnog vremena koja se najviše odnosi na pripadnike Sudske policije Federacije BiH. Škobić je zahvalio predstavnicima sindikata na razumijevanju za budžetske realnosti i izrazio uvjerenje da će svi na koje se ugovor odnosi biti njime zadovoljni.
Predsjednik sindikata Samir Kurtović je rekao da su pregovarali tri mjeseca kako bi popravili status radnika organa uprave, čemu je doprinio izuzetan socijalni dijalog koji je ostvaren s Vladom FBiH, sa resornim ministrima pravde Vedranom Škobićem, federalnim ministrom finansija Tonijem Kraljevićem i federalnim ministrom rada i socijalne politike Adnanom Delićem. Istakao je da ugovor predviđa da najniža plata u organima uprave bude 70 posto od prosječne plate u FBiH, te otpremninu za odlazak u penziju u iznosu pet prosječnih plata za državne službenike a za uposlenike namještenike koji odlaze u penziju s primanjima nižim od prosječne plate FBiH imaće 5 prosječni neto plata Federacije BiH.
Kurtović je naveo da je utvrđeno da godišnji odmor traje najmanje 20 a najviše 36 dana.
Sada predstoji pregovori sa Vladom FBiH da se prije usvajanja novog budžeta održe pregovore o utvrđivanje osnovice i boda za obračun plata za narednu godinu i potpiše Sporazum o utvrđivanju osnovice i boda, sto je utvrđeno u članu 24. kolektivnog ugovora.
Kolektivnim ugovorom je utvrđeno da je poslodavac dužan obezbjediti sistematske preglede za uposlenike jednom godišnje.
Obavezno učešće predstavnika sindikata u izradi propisa i davanja mišljenja na iste.
Prekovremeni rad za uposlenike 50%, a dodatak na platu za 20% kada uposlenik radi pored svog posla druge vrste poslove uz obavijest sindikata o istom. Pripravnost za rad do 20% prosječne neto plate FBiH svaki mjesec.
Kolektivni ugovor je potpisan na period od tri godine.
Emir Bašić, v.d. direktor Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom pokrenuo je aktivnosti na uspostavi ISO standarda u Federalnoj agenciji za upravljanje oduzetom imovinom.
Sistem upravljanja kvalitetom je formalizovani sistem koji dokumentuje procese, postupke i odgovornosti za postizanje politika i ciljeva kvalitete, odnosno ima za cilj poboljšanje i optimizaciju procesa, smanjenje troškova, bolje upravljanje ljudskim potencijalima, te kontinuirano podizanje učinkovitosti tijela javne uprave.
S tim u vezi, uspostava ISO standarda, odnosno certificiranih sistema upravljanja ISO 9001 koji se odnosi na upravljanje kvalitetom i ISO/IEC 27001 sistem upravljanja sigurnosti informacijama, kao i ISO 55001 koji se odnose na upravljanje imovinom – sistem menadžmenta preduslov su za jedan transparentan proces i jasno definisane odgovornosti za sistem upravljanja. Sistem upravljanja kvalitetom je skup politika, procesa, dokumentovanih procedura i zapisa, te će ova uspostavljena zbirka dokumentacije definirati skup internih pravila koje će propisivati Agencija.
Želeći unaprijediti poslovanje Agencije, pouzdana kvaliteta i predanost jedan su od najkritičnijih kriterija za predstavljanje napora Agencije široj javnosti da svoje procesne aktivnosti uskladimo sa svim zakonskim i podzakonskim aktima Federacije Bosne i Hercegovine.
Implementacija ISO sistema će osigurati bolje razumijevanje poslovnih procesa unutar Agencije i zahtjevat će efektivniju posvećenost i jasnu definiciju odgovornosti i ovlaštenja, čime se stvara poslovna klima za stalno unapređenje rada Agencije, interne i eksterne komunikacije, efikasnosti upotrebe resursa, te se sprječavaju ili snižavaju eventualni rizici.
Efikasan sistem upravljanja će biti osnova stalnog poboljšanja rada Agencije i time će se odrediti smjer razvoja Agencije. Uspostavljen sistem upravljanja će omogućiti i efikasnije upravljanje rizicima, kao i transparentniji proces podržavanja provođenja svih poslovnih procesa u Agenciji, a pružit će povjerenje, sigurnost i kvalitet onome šta radimo.
Emir Bašić, v. d. direktor Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom danas je sa saradnicima prisustvovao konferenciji povodom obilježavanja Međunarodnog dana borbe protiv korupcije pod nazivom „Između percepcije i institucionalnog odgovora: Suočavanje s korupcijom kroz zakone i praksu“.
Na ovoj značajnoj manifestaciji koju organizuje Transparency International u Bosni i Hercegovini uz finansijsku podršku Švedske su prezentovani nalazi posljednjeg istraživanja javnog mnijenja o korupciji u Bosni i Hercegovini, koje sadrži stavove i mišljenja građana Bosne i Hercegovine o stanju korupcije u Bosni i Hercegovini, te ključne aktivnosti i izazovi koji se tiču unapređenja borbe protiv korupcije u Bosni i Hercegovini.
Poseban fokus je stavljen na zakonski okvir, procesuiranje korupcije i provođenje antikorupcijskih zakona, gdje su na Panelu I koji se odnosi na zakonodavni odgovor na korupciju, učesnici odgovarali na pitanja gdje su zastale antikorupcijske reforme, odnosno na Panelu II o načinu provođenja antikorupcijskih zakona – od prevencije do represije.
Konferenciji su prisustvovati predstavnici relevantnih institucija sa svih nivoa vlasti u Bosni i Hercegovini, institucije i tijela zadužena za borbu protiv korupcije, predstavnici međunarodnih institucija u Bosni i Hercegovini, kao i organizacije civilnog društva i mediji.
Memorandum o saradnji koji su danas potpisali v.d. direktor Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom Emir Bašić i direktor Federalne uprave policije Vahidin Munjić predstavlja nastavak aktivnosti ove dvije agencije u oblasti stručne edukacije državnih i policijskih službenika i nosilaca pravosudnih funkcija u vezi sa financijskim istragama i oduzimanjem imovinske koristi pribavljene krivičnim djelom, kao i uspostavljanje efikasnije međusobne saradnje iz drugih zakonom utvrđenih nadležnosti Agencije i Uprave policije.
Osim oblasti stručnih edukacija, ovaj memorandum podrazumijeva saradnju agencija u vršenju analiza pravnog okvira i drugih pitanja vezanih za provođenje zakona ili drugih propisa o finansijskim istragama i oduzimanju imovinske koristi pribavljene krivičnim djelom. Jedna od stavki Memoranduma odnosi se na razmjenu podataka u svrhu sačinjavanja procjene rizika sa ciljem identifikacije faktora i okolnosti koji pogoduju pribavljanju imovinske koristi iz vršenja krivičnih djela, kao i razmjenu drugih informacija i podataka o stanju u oblasti oduzimanja imovinske koristi pribavljene krivičnim djelom.
Emir Bašić, v.d. direktor Agencije i Vahidin Munjić, direktor Uprave policije iskazali su zadovoljstvo zbog potpisanog memoranduma čime se formalizuje institucionalna saradnja između dvije agencije, navodeći jasno zajedničko opredjeljenje za nastavak jačanja kapaciteta u oblasti primjene Zakona o oduzimanju nezakonito stečene imovine krivičnim djelom Federacije Bosne i Hercegovine.
Potpisivanje ovog dokumenta uoči 9. decembra – Svjetskog dana borbe protiv korupcije u skladu je sa Peer Review preporukama u sklopu evropskih integracija Bosne i Hercegovine kojima se preporučuje jačanje saradnje između agencija za provedbu zakona i tužilaštava, kako na strateškom, tako i na operativnom nivou u okviru jačanja prevencije i borbe protiv korupcije i organizovanog kriminala, uključujući i protiv pranja novca i terorizma, kazao je Bašić.
Ministar MUP-a KS Admir Katica održao je danas sastanak sa Emirom Bašićem, vršiocem dužnosti direktora Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom. Tema sastanka bila je saradnja između MUP-a KS i Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom, te iznalaženje modela za unapređenje saradnje i ustupanje oduzete imovine na korištenje MUP-u Kantona Sarajevo. S tim u vezi izneseno je nekoliko konkretnih prijedloga za koje će MUP KS u narednom periodu uputiti pisma namjere prema nadležnim organima, a sve s ciljem osiguranja što boljih uslova za policijske strukture, te osiguranje prostora za rad.
Kako je istakao ministar Katica, Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo je jedan od glavnih partnera tužilaštva u borbi protiv organizovanog kriminala i ta saradnja će biti nastavljena i ubuduće. „Smatram da je u potpunosti opravdano i razumno da se oduzeta imovina kojom upravlja Federalna agencija za upravljanje oduzetom imovinom, dodijeli na korištenje institucijama koje se bore protiv kriminala. To bi za našu policiju bilo od ogromnog značaja. Na taj način bismo dobili adekvatnije prostore za rad, ali i opremu, tehniku i sve ono što je predmetom oduzimanja, a što su pojedinci nezakonito stekli,“ poručio je ministar Katica.
Vršilac dužnosti direktora Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom Emir Bašić istakao je da je ova inicijativa u potpunosti opravdana, te da Agencija stoji na raspolaganju za svaku vrstu saradnje. „Agencija ima zakonsku mogućnost prodaje oduzete imovine, kao i dodjele u zakup. Uložit ćemo maksimalne napore da se usvoje izmjene zakona kojima bi bilo moguće oduzetu imovinu dodjeljivati, odnosno poklanjati za rad institucijama kao što je MUP Kantona Sarajevo. Vjerujem da bi bilo od velikog značaja policijske strukture pojačati oduzetim vozilima ili opremom čime bi se svakako unaprijedio rad, a oduzeta imovina dobila svoju svrhu kroz direktnu primjenu u korist društva,“ poručio je v.d. Bašić. Istakao je da će Federalna agencija za upravljanje oduzetom imovinom do kraja ove godine uputiti u proceduru izmjene zakona koje će omogućiti dodjelu oduzete imovini institucijama. Sastanku je, uz v.d. Bašića, prisustvovala i Maja Bjelan-Karčić, stručna savjetnica za preuzimanje i upravljanje privrednim društvima u Federalnoj agenciji za upravljanje oduzetom imovinom.